آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که داشتن یک خواب خوب و راحت می تواند برای شما چه مزایایی به همراه داشته باشد؟ زمانی که با خیالی آسوده سر روی بالش گذاشته و به خواب عمیق می روید بدن شما در حالت نیمه فعال قرار گرفته و بیشتر فعالیت های خود را به صورت دقیق تنظیم می کند. شما در طول روز کارهای زیادی انجام داده اید، فکر کرده اید، فعالیت بدنی داشته اید و به صورت کلی از توانایی های خود حداکثر بهره را برده اید. همین موضوع دلیل کاملا قانع کننده ای برای خستگی جسم و ذهن خواهد بود. به همین دلیل باید برای خواب راحت و آسوده خود نیز شرایط کاملا مناسبی فراهم کنید تا این زمان به بهترین نحو سپری شده و بدن شما بتواند به مقدار مورد نیاز خود استراحت نماید. در این مقاله قصد داریم به صورت تخصصی به ویژگی های یک تخت خواب ایده آل بپردازیم.

انتخاب تشک اولین و اصلی ترین قدم برای خرید تخت خواب

برای آن که تخت خواب مناسبی برای خود تهیه کنید، ابتدا باید به دنبال خرید تشک استاندارد برای آن باشید. تشک استاندارد با توجه به شرایط جسمی شما می تواند متفاوت باشد. اگر کسی بیماری هایی مخصوص به ستون فقرات مانند دیسک کمر داشته باشد، مشخصا باید نوع خاصی از تشک ها را تهیه کند. برای کسانی که بیماری های پوستی مانند زخم بستر دارند تشک های طبی می تواند مناسب باشد. و به همین صورت باید قبل از خرید تخت خواب اطلاعات دقیقی در مورد شرایط جسمانی خود داشته باشید. اگر از نظر سلامتی مشکل خاصی شما را اذیت نمی کند، معمولا تشک های فنری، تشک های فومی و بادی می توانند گزینه های خوبی برای خریداری تشک مورد نیاز شما باشند.

خرید بالش مخصوص برای تخت خواب

حالا که در اولین قدم یک تشک خوب و با کیفیت برای تخت خود خریداری کرده اید، باید به سراغ یکی دیگر از پارامتر های مهم در این زمینه، یعنی انتخاب بالش مخصوص بروید. مطمئنا برای این کار خرید بالش طبی یکی از منطقی ترین کارهایی است که می توانید انجام دهید. با استفاده از تشک استاندارد، بخش اعظمی از ستون فقرات به شکل استاندارد خود در آمده و مشکلات آن رو به بهبودی خواهد رفت. حالا نوبت به بخش دیگر این قسمت از بدن است که با خرید بالش طبی گردن، می توان سلامتی این قسمت را نیز تا حدود زیادی تامین کرد.

انتخاب تخت خواب با توجه به متراژ منزل

برای خرید تخت خواب باید به صورت دقیق اندازه و متراژ فضای اتاق خواب خود را بدانید. تخت خواب ها نیز در ابعاد مختلفی ساخته و تولید می شوند و برای این کار معمولا استاندارد مشخصی وجود ندارد. به همین خاطر توصیه می شود که قبل از اقدام برای خرید تخت خواب مناسب، ابتدا متراژ دقیق اتاق و فضای آن را اندازه گیری کنید. برای اتاق های کوچک که معمولا برای دو نفر استفاده می شوند، بهترین پیشنهاد تخت های دو طبقه می باشند که از فضا به بهترین شکل ممکن استفاده می کنند. در این مورد قد افراد استفاده کننده نیز یک معیار بسیار مهم می باشد. اگر افراد استفاده کننده بلند قد هستند، باید از تخت های بلند تر برای آن ها استفاده کرد.



 

باکس دار بودن تخت خواب

اگر تخت خواب انتخابی شما دارای باکس های جادار باشد، می توانید مشکلات ناشی از فضای کم اتاق خواب را به کمک این باکس ها جبران کنید. معمولا زیر تخت خواب ها فضای مناسبی برای قرار دادن وسایل مختلف است که با استفاده نکردن از آن، این فضا در بین فضاهای هرز رفته اتفاق خواب قرار می گیرد. زمانی که اتاق کوچکی دارید می توانید از تخت های باکس دار استفاده کنید که حتی می توانند شما را از خرید کمد و جا لباسی بی نیاز کنند.

اهمیت جنس تخت خواب

معمولا بیشتر تخت خواب ها از جنس چوب تهیه می شوند. اما در سال های گذشته استفاده از مواد دیگری برای ساخت تخت خواب از جمله فلزات نیز افزایش پیدا کرده است. در این مورد قانون خاصی وجود ندارد اما باید با توجه به مکان زندگی خود در این باره تصمیم گیری کنید. ممکن است منزل شما در جایی مستعد حشرات آسیب رسان به چوب مانند موریانه قرار داشته باشد. در این صورت باید از تخت خواب هایی به جز تخت خواب های چوبی برای خانه خود استفاده نمایید.