برای هر دختر یا خانمی که ناخن های ضعیفی دارد و به طور مرتب با شکسته شدن آن ها رو به رو می شود، هیچ خبری بهتر از آن نیست که بتواند سرعت رشد ناخن های خود را بالاتر ببرد. افرادی که ناخن های شکننده و حساسی دارند، با مشکلات زیادی رو به رو هستند که در زمان های مختلف می تواند آن ها را کلافه کند. به طور مثال زمانی که برای جشن خاصی آماده شده اید و درست در نزدیکی آن جشن ناخن های شما شروع به شکستن می کنند، اگر بخواهید از روش هایی مانند کاشت ناخن استفاده نکنید، باید تقریبا از داشتن ناخن های زیبا و جذاب در آن مراسم بی بهره بمانید. به همین خاطر در این مقاله قصد داریم نکاتی برای رشد سریع ناخن ها ارائه کنیم که به کمک آن ها می توان تاثیرات بسیار خوبی در این مورد مشاهده کرد.

شست و شوی ظروف با دستکش

زمانی که ظرف ها را بدون دستکش و به صورت مستقیم با دستان خود می شویید، احتمال شکستن ناخن ها به مراتب بیشتر خواهد شد. از طرفی استفاده مداوم و طولانی مدت از مواد شیمیایی شوینده که به صورت مستقیم به ناخن های شما می رسند؛ می تواند باعث ضعیف تر شدن آن ها شود و در نتیجه با کاهش سرعت رشد آن ها رو به رو شوید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم برای آن که رشد ناخن های خود را متوقف نکنید، حتما در چنین مواقعی از دستکش استفاده نمایید.

افزایش سرعت رشد ناخن ها با حنا

حنا از گذشته یکی از برترین مواد تقویت کننده ناخن بوده است. به همین خاطر افرادی که در گذشته از این ماده برای تقویت ناخن های خود استفاده می کردند حتی در سنین بالاتر نیز هم چنان ناخن های محکم و زیبایی دارند. با حنا گذاشتن در بازه های زمانی یک الی سه ماهه می توانید علاوه بر تقویت ناخن های حال حاضر خود، سرعت رشد آن ها را نیز به مراتب بالاتر ببرید.

تمیز نگه داشتن زیر ناخن ها

اگر دوست دارید سرعت رشد ناخن های تان چندین برابر بیشتر شده و احتمال شکستن آن ها نیز کاهش یابد، بهتر است برای این منظور همیشه زیر ناخن های خود را تمیز کنید. باکتری ها و میکروب هایی که در زیر ناخن جمع می شوند این قابلیت را دارند که با آسیب رساندن گوشت و پوست انگشت، سرعت رشد ناخن ها را تا حدود زیادی کاهش دهند.

استفاده مستمر از پروتئین

مطمئنا یکی از اصلی ترین مواد برای رشد ناخن ها، پروتئین می باشد. پروتئین به هر شکلی که وارد بدن شود، روی رشد ناخن ها تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر توصیه می کنیم برای تقویت ناخن ها و افزایش سرعت رشد آن ها، حتما در برنامه غذایی روزانه و هفتگی خود مصرف پروتئین را در اولویت قرار دهید.

کوتاه نکردن بیش از حد ناخن ها

بیشتر افرادی زمانی که با شکسته شدن ناخن های خود رو به رو می شوند، سعی می کنند ناخن ها را از ته بگیرند. این موضوع باعث می شود که باکتری های بیشتری به منافذ پوستی نفوذ کرده و در نهایت سرعت رشد ناخن ها را کاهش دهند. همیشه سعی کنید در حدود دو میلی متر از قسمت ابتدایی ناخن را برای رشد مجدد آن باقی گذاشته و از کوتاه کردن کامل آن خودداری کنید.

مصرف و دریافت ویتامین D

همانطور که می دانید برای رشد و تقویت ناخن ها، ویتامین D یک ویتامین بسیار مفید و ضروری است. این ویتامین از طریق راه های مختلفی به بدن جذب می شود که برای ناخن ها می توانید از نور خورشید استفاده کنید. برای این کار کافی است روزانه به مدت 10 دقیقه ناخن های تان را به صورت مستقیم در مقابل نور خورشید قرار داده و ویتامین D بیشتری برای رشد و تقویت آن جذب کنید. استفاده از قرص ها و مکمل های این ویتامین نیز می تواند یک پیشنهاد خوب برای افراد دیگر باشد.

جوش شیرین برای رشد ناخن ها

اگر احساس می کنید ناخن های تان به نسبت قبل حساس تر شده و سرعت رشد کمتری پیدا کرده است، بهتر است به عنوان یک گزینه فوق العاده به جوش شیرین نیز فکر کنید. استفاده از جوش شیرین به غیر از محکم تر کردن ناخن ها، می تواند روی سرعت رشد آن ها نیز تاثیرگذار باشد. به همین علت می توانید با ساخت ترکیب آب گرم و جوش شیرین، روزانه به مدت 5 دقیقه ناخن های خود را در آن قرار داده و باعث تقویت بیشتر آن ها شوید.