همه ما در منزل بستر مشخصی برای خواب خود داریم. بستری که شاید اصلی ترین عامل در خواب آسوده ما باشد. حتی اگر بسیار خسته باشید و در طول روز فعالیت ذهنی و جسمی زیادی انجام داده باشید؛ باز هم اگر بستر مناسب برای خواب تان فراهم نشود، خوابیدن کار بسیار دشواری خواهد بود. از این رو تمام افراد همواره به فکر ایجاد بهترین بستر برای خواب خود می باشند. از خریدن بهترین بالش ها گرفته تا استفاده از تشک برقی ، همه و همه کارهایی هستند که افراد مختلف برای ایجاد شرایط بهتر به جهت خوابیدن خود انجام می دهند. اما در واقعیت خرید تشک خوب و ایجاد بستر خوابی مناسب، شرایط خاصی داشته و عوامل زیادی را طلب می کند. در این مطلب قصد داریم این عوامل را به صورت مرحله به مرحله مورد بررسی قرار داده و دید کاملا مشخصی برای خرید تخت خواب مناسب در اختیارتان قرار دهیم.

 

1.    تعیین میزان دقیق بودجه خرید
مسلما اگر به طور دقیق اطلاع نداشته باشید که چه میزان برای خرید تخت خواب قصد هزینه کردن را دارید، اقدام برای خریدن آن؛ کار به نسبت بیهوده ای است. باید میزان دقیق بودجه خود را مشخص کنید و از قبل به طور دقیق بدانید که قرار است در فرآیند تهیه تشک مناسب و بستر ایده آل، چقدر هزینه کنید. اگر به اندازه کافی بودجه برای خرید تخت خواب جدید ندارید، بهتر است این کار را به تعویق انداخته و در فرصت دیگری آن را انجام دهید.
 

2.    تعیین اندازه دقیق تخت خواب
فضای اتاق خواب یا هر جای دیگری که برای خوابیدن انتخاب می کنید، مشخصا یک فضای محدود و قابل اندازه گیری است. قبل از هر اقدام دیگری باید این فضا را نیز به طور دقیق اندازه گرفته و دید به نسبت کاملی از لحاظ اندازه تخت خواب مورد نظر خود داشته باشید. برخی از مدل های تخت خواب های استاندارد می توانند تا حدودی کوچک یا بزرگ تر شوند که این ویژگی یک مزیت بی نظیر به حساب می آید.

3.    تعیین میزان ارتفاع تخت خواب
به غیر از اندازه طولی تخت خواب، عامل دیگری در سلامتی افراد استفاده کننده از آن دخیل است. این عامل ارتفاع تخت تا سطح زمین می باشد. شما قرار است ارتفاعی برای تخت خواب و بستر خود فراهم کنید که نه زیاد کوتاه و نه خیلی بلند باشد. البته در این مورد به جز خود تخت خواب، تشک استفاده شده نیز بسیار اهمیت دارد.

4.    قیمت کردن انواع تخت خواب
در گام بعدی باید به شیوه ای که راحت ترید، برای قیمت کردن انواع تخت خواب اقدام کنید. این روزها با استفاده بیش از اندازه از فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی، قیمت گرفتن در حوزه های مختلف کار به نسبت ساده ای به نظر می رسد. این قیمت ها را در جایی یادداشت کرده و برای گام های بعدی نزد خود نگه دارید.

قیمت کردن انواع تخت خواب

5.    مشورت با پزشکان متخصص
اگر قرار است بی علت و بدون در نظر گرفتن فاکتورهای سلامتی، برای خرید تخت خواب اقدام کنید، بهتر است این کار را متوقف کرده و وقت خود را بیهوده هدر ندهید. شما باید اصلی ترین عوامل دخیل در سلامتی را مورد بررسی قرار داده و برای این کار با پزشک متخصص مشورت نمایید. افرادی که بیماری های مختلفی دارند باید به صورت جدی تر این مسئله را در نظر گرفته و برای انجام هر چه بهتر آن اقدام نمایند.

مشورت با پزشکان متخصص

6.    شناسایی انواع تشک ها
 مطئنا انواع تشک ها مانند تشکچه برقی و تشک مواج سلولی را می شناسید. در مورد خرید تخت خواب و ایجاد بستری مناسب باید اطلاعات خود را در مورد تمام تشک ها بالاتر ببرید. ضمن آن که به احتمال زیاد در هنگام مشورت با پزشک مربوطه، خود پزشک نیز پیشنهادات بسیار خوبی در مورد نوع تشک مناسب برای شما خواهد داد. با در نظر گرفتن پیشنهادات پزشک مربوطه، بهترین تصمیم را در مورد تشک مورد نیاز خود بگیرید.

7.    شناسایی انواع بالش ها
زمانی که تشک بسیار عالی و مناسبی برای خود تهیه می کنید، فرصت آن فرا خواهد رسید که با انتخاب یک بالش مناسب، کار خرید خود را تکمیل کرده باشید. بالش ها نیز می توانند به صورت کاملا مستقیم سلامتی شما را در بهترین حالت خود حفظ نمایند. به همین دلیل باید بالش مورد نظر خود را با توجه به ویژگی های تشک تهیه شده خریداری نمایید و استفاده از هر دوی این عوامل را به صورت همزمان در نظر داشته باشید.

شناسایی انواع بالش ها

8.    شناسایی انواع پتوها
به غیر از تشک و بالش، انواع پتو نیز می توانند فرآیند خرید تخت خواب مناسب را کمی پیچیده تر کنند. البته با در نظر گرفتن تاثیرات فوق العاده زیادی که این عوامل بر روی سلامتی انسان دارند، می توان تمام این پیچیدگی ها را کاملا توجیه نمود. پتوها نیز ویژگی های متفاوتی داشته و در فصول مختلف می توانند نقش تعیین کننده ای داشته باشند. به همین دلیل بهتر است به صورت کاملا جدی در این مورد تحقیق و پرس و جو نمایید.

شناسایی انواع پتوها

9.    بررسی مواد تشکیل دهنده قسمت های مختلف تخت خواب
اصولا این کار برای اطمینان از حساسیت زا نبودن تخت خواب صورت می گیرد. اگر تشک تهیه شده یا مواد سازنده تخت خواب به صورتی باشند که برای افراد مختلفی ایجاد حساسیت نمایند، مشکلات بیشتری در پیش روی این افراد قرار خواهد گرفت. برای تهیه بهترین جنس تخت خواب نیز می توانید به شکل کاملا تخصصی در فضای اینترنت مطالعاتی داشته باشید.

10.    مقایسه قیمت انواع تخت خواب ها
مقایسه قیمت ها در پایانی ترین مراحل خرید تخت خواب مناسب قرار می گیرد. زمانی که قیمت های بررسی شده را با هم مقایسه می کنید، باید به شکل دقیق تری این قیمت ها را بررسی کرده و انتخاب عاقلانه تری داشته باشید. مطمئنا به ازای مدل های کاملا یکسان نیز، قیمت های متفاوتی به چشم تان می خورد که این عامل می تواند شما را برای خرید یا عدم خرید از فروشگاهی خاص، ترغیب نماید.

11.    انتخاب فروشگاه مناسب
پس از آن که قیمت ها را با یکدیگر مقایسه کردید، نوبت به انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید تخت خواب مورد نظرتان خواهد رسید. برای این کار فروشگاهی را انتخاب کنید که قیمت هایی نزدیک به قیمت های انتخاب شده ارائه کرده و به ازای این تخت خواب ها هیچ هزینه اضافه تری از شما دریافت نمی کند. این روزها حتی فروشگاه های اینترنتی نیز می توانند یک انتخاب کاملا هوشمندانه برای خرید تخت خواب باشند.

انتخاب فروشگاه مناسب

12.    بررسی گارانتی ارائه شده برای تخت خواب
بیشتر فروشگاه ها نیز تخت خواب های خود را با گارانتی های متفاوت عرضه می کنند. به همین دلیل در هنگام خرید تخت خواب مناسب، باید در مورد گارانتی ارائه شده نیز بیشترین دقت را به کار ببرید. گاهی اوقات کمی بیشتر هزینه کردن می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. البته گارانتی های طولانی مدت و ارزان قیمت تر، مطمئنا در اولویت های نخست شما قرار خواهند گرفت.

13.    سفارش و تست تخت خواب
در آخرین گام از مراحل 13 گانه خرید تخت خواب مناسب، باید تخت مربوطه را سفارش داده و برای مدتی آن را تست کنید. بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات مربوط به تخت خواب ممکن است در اثر سهل انگاری محصولات بی کیفیتی ارائه کرده باشند که با توجه به گارانتی ارائه شده توسط آن ها، تمام افراد استفاده کننده می توانند این محصولات را مرجوع کرده و محصول دیگری با کیفیت بسیار بالاتر تهیه نمایند.