بسیاری از دلایل بی خوابی یا مشکلاتی که باعث کم شدن خواب شما می گردند، همگی با روش های خانگی بسیار ساده ای قابل درمان هستند. برای این کار شما باید از مواد طبیعی و گیاهان مختلفی استفاده کنید که به شکلی کاملا موثر می توانند باعث بهبود کیفیت خواب شما شوند. این مواد گفته شده هر کدام دارای ویژگی های مختلفی هستند که با در نظر گرفتن دلایل بی خوابی شما و در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می گیرند. در این مطلب این مواد را مورد بررسی قرار داده و پاسخ کاملی برای سوال "برای خواب راحت چه بخوریم؟" خواهیم داشت.

درمان بی خوابی با مصرف لبنیات

اگر در برنامه غذایی خود از لبنیات استفاده نمی کنید، به احتمال بسیار زیاد مشکل بی خوابی برای شما اتفاق خواهد افتاد. برای این که بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید، مصرف لبنیات به خصوص ماست بسیار ضروری است. کلسیم نقش تعیین کننده ای در ایجاد خواب مطلوب دارد که می توانید آن را در برنامه غذایی خود در نظر بگیرید.
مصرف آجیل برای کاهش استرس و بی خوابی
آجیل ها که از مغزهای بسیار مفید تشکیل شده اند، می توانند در خواب شبانه شما تاثیرات فوق العاده ای داشته باشند. بهتر است قبل از  خواب مقداری آجیل میل کنید که سطح سروتونین خون شما بالاتر رفته و با کاهش استرس خود، خواب راحت تری را تجربه نمایید.

گل گاو زبان و تاثیر در بهبود کیفیت خواب

از آنجایی که بخش اعظمی از مشکل بی خوابی به دلیل استرس های روزانه و فشارهای عصبی است، باید به کمک راه حل های مختلفی سعی در از بین بردن این استرس های نامطلوب داشته باشیم. برای این کار مصرف یک فنجان گل گاو زبان دم شده قبل از خواب گزینه ای بسیار مطلوب است. با گل گاو زبان ذهن شما از استرس ها و فکرهای اضطراب آور خالی خواهد شد و به سادگی می توانید خواب مطلوبی داشته باشید.

موز میوه ای مطلوب برای خوابی آسوده

با وجود آن که عده ای تصور می کنند موز یک میوه انرژی زا است و نباید قبل از خواب میل شود، باید گفت موز یک منبع بی نظیر از پتاسیم و منیزیم بوده و به دلیل وجود ماده ای به نام تریپتوفان می تواند برای درمان بی خوابی و کم خوابی به شدت موثر باشد.

 

بیشتر بدانیم: فشار خون سیستولیک و دیاستولیک چیست؟

 

دمنوش رازیانه و نقش آن در درمان کم خوابی

یکی دیگر از مواردی که باعث می شود خواب شبانه افراد با مشکل رو به رو شود، مشکلات گوارشی و معده درد است. برای آن که این معده دردها را از بین برده و فرصت خوبی برای خواب شبانه خود فراهم کنید، دمنوش رازیانه پیشنهاد بسیار خوبی است. بهتر است یک ساعت پیش از اقدام برای خوابیدن، یک فنجان دمنوش رازیانه را به همراه مقدار کمی نبات بنوشید. این کار باعث آرام شدن معده شما شده و در نتیجه خواب بهتری را برای تان به ارمغان خواهد آورد.

امگا 3 و تاثیر آن در بی خوابی

اگر بتوانید مقدار مشخصی امگا 3 را از روش های مختلف دریافت کرده و بدن خود را از این ماده معدنی بی نصیب نگذارید، خواب شبانه شما به صورت کاملا ایده آل تضمین خواهد شد. برای دریافت امگا 3 بهترین ماده غذایی ماهی های تازه هستند که در بیشتر برنامه های غذایی به صورت هفتگی مصرف آن ها توصیه شده است.

برای درمان بی خوابی گیلاس بخورید

همان طور که می دانید یکی از ضروری ترین مواد برای بهبود کیفیت خواب، ملاتونین می باشد. برای درمان بی خوابی پزشکان این ماده را به شکل های مختلف تجویز می کنند. اما زمانی که گیلاس یک منبع طبیعی برای ملاتونین است، چه نیازی به استفاده از منابع شیمیایی آن خواهد بود؟ برای درمان بی خوابی خود می توانید قبل از خواب گیلاس بخورید. نکته بسیار جالب در مورد گیلاس این است که می توانید آن را به شکل های مختلف از جمله میوه، شربت و حتی مربا میل کنید ولی هم چنان تاثیرگذاری خود را داشته باشد.


        بیشتر بدانیم: درمان فشار خون بالا با طب سنتی


عسل و درمان بی خوابی

اگر هر کدام از روش های گفته شده تا اینجای کار برای شما مفید نبوده است، عسل راه درمانی نهایی خواهد بود. با مصرف عسل قند طبیعی خون به میزان متعادل دریافت شده و به دلیل تولید اروکسین، شما هم چنان فرصتی به دست خواهید آورد که بدون هیچ مشکل خاصی از خواب طبیعی بهره مند شوید.