در مورد مشکلات و بیماری های مربوط به انسان، همیشه راهکارهای درمانی بسیار زیادی وجود دارد. در واقع اگر از مرحله پیشگیری گذر کرده و نسبت به آن کوتاهی کرده باشیم، در حال حاضر راه حل های درمانی تنها گزینه پیش روی ما خواهند بود. مشکل کمر درد یکی از جدی ترین مشکلاتی است که اگر به صورت جدی در مورد آن تصمیم گیری نشود، می تواند به یکی از بدترین و غیر قابل تحمل ترین بیماری ها تبدیل شود. به همین خاطر خیلی اهمیت دارد که پس از ابتلا به کمردرد به صورت جدی تری در مقابل آن اقدامات درمانی را لحاظ کنیم. یکی از این اقدامات، استفاده از تشک مناسب برای کمردرد است. با این تشک ها می توان به خوبی درد های مربوط به ناحیه کمر را کاهش داد. ضمن آن که اگر به صورت مستمر از گذشته از این تشک ها استفاده کرده باشیم، احتمال ابتلا به مشکلاتی مانند کمردرد برای مان به شدت کاهش خواهد یافت.

ارتباط دو طرفه بین خواب و کمردرد

یکی از مسائلی که معمولا توسط افراد مختلف نادیده گرفته شده و به آن اهمیت خاصی داده نمی شود، در نظر نگرفتن سلامت بدن در هنگام خواب است. بیشتر افراد فکر می کنند زمانی که به خواب می روند هیچ نیازی به انجام مراقبت های مختلف ندارند. این در حالی است که ما حدود یک سوم از زمان شبانه روزی خود را در حالت خواب سپری می کنیم. حال تصور کنید که از یک تشک غیر استاندارد استفاده کرده و در این زمان بیشترین فشار ممکن را به کمر و ستون فقرات خود وارد کنیم. مطمئنا زمان تقریبی 8 ساعت، برای نابود کردن ناحیه کمر در طولانی مدت کاملا کفایت می کند. به همین دلیل است که برای جلوگیری و حتی درمان کمر درد باید به سراغ تشک برقی رفته و نسبت به استفاده از آن کاملا توجیه شده باشیم.


          بیشتر بدانیم: هنگام خریدن تخت خواب به چه نکاتی باید توجه کنیم؟



در قسمت قبلی به صورت مستقیم تاثیر خواب و نوع خوابیدن در ابتلا و درمان کمردرد را مورد بررسی قرار دادیم. اما همان طور که گفته شد این رابطه یک رابطه دو طرف می باشد. از طرف دیگر عاملی مانند کمردرد می تواند خواب شبانه شما را با مشکلات متعددی رو به رو کند که همانطور که می دانید این مسئله به تنهایی عاملی بسیار خطرناک برای ابتلا به مشکلات جدی تری خواهد بود. زمانی که درد در قسمت خاصی از نواحی بدن وجود داشته باشد، خوابیدن و به طور کلی به خواب عمیق رفتن یک کار تقریبا غیر ممکن می باشد. به خصوص دردهای مربوط به کمر که می توانند در بین شدیدترین دردهای استخوانی و عضلانی قرار بگیرند. به همین خاطر زمانی که با انجام کارهای ساده ای مانند استفاده از تشک مواج خانگی را جدی نگرفته و نسبت به آن کوتاهی می کنیم، خیلی سریع باید به فکر مشکلات بعدی آن یعنی بیماری هایی مانند کمردرد شدید نیز باشیم.

تاثیرات تشک استاندارد در کمردرد

معمولا با استفاده از تشک های مخصوص این بیماری و مشکل، می توان از شدت گرفتن آن به صورت کامل جلوگیری کرد. بیشتر بیماران مبتلا به بیماری کمردرد، زمانی که از درمان کامل این مشکل ناامید می شوند، به دنبال آن هستند که حداقل بتوانند از شدت گرفتن آن جلوگیری کنند. مسلما با انجام کارهایی مانند استفاده از تشک های استاندارد می توان به شکلی کاملا موثر روند رو به رشد این مشکلات را متوقف کرده و فرصت بسیار خوبی برای درمان آن فراهم کنیم. استفاده از این تشک ها؛ بیمار را در حالتی قرار خواهد داد که می تواند با خیالی آسوده نسبت به پیگری روند درمانی خود به شیوه های مختلف اقدام کند.
از طرفی همان طور که اشاره شد، این تشک ها در فرآیند خواب راحت و عمیق موثر بوده و می توانند بیمار را در بهترین شرایط خود برای استراحت قرار دهند. بیشتر کمردردهای سطحی با استراحت های موقتی، قابل پیشگیری و درمان هستند. به همین خاطر زمانی که خواب شخص با روش های مختلفی مانند استفاده از این تشک ها، به صورت استاندارد ایجاد شود، فرد مبتلا به مشکل کمردرد می تواند به بهبودی کامل خود امید بیشتری داشته باشد. همچنین زمانی که برای درمان کمردرد به شیوه های رایجی مانند عمل جراحی رو آوریم، برای مدتی به صورت کامل استفاده از تشک های استاندارد می تواند دوران نقاهت پس از عمل جراحی را ساده تر و زمان مورد نیاز را کمتر کند.